Ditt favoritcafé online.
Avhämtning eller leverans?
Njut av det goda fikat!
VANLIGA FRÅGOR
1. Hur beställer jag fika?
- Sök upp den stad du vill beställa ifrån. Då listas caféerna som kan ta din beställning. Du kan sedan välja att sortera caféerna utifrån eget tycke och smak.
- Välj café. När du valt café ser du dess fullständiga meny och kan välja att plocka ihop vad du är sugen på.
- Beställ och betala. Vi förmedlar beställningen till caféet.
- Hämta din fika på bestämt datum och tid – smaklig måltid!
2. Varför ska jag beställa fika via cafeonline.se?
- Minimerad risk för missförstånd.
- Du slipper tänka på betalning vid hämtning.
- Du slipper åka till caféet bara för att göra din beställning.
- Du får en bekräftelse från caféet direkt på skärmen inom 30 sekunder efter att du har skickat din beställning. I bekräftelsen står även det bokade datumet och tiden som du valde när du gjorde din beställning.
- Du får en bättre överblick över de olika caféernas priser.
- Det blir enklare att testa andra caféer, kanske hittar du en ny favorit?
3. Hur vet jag att min beställning har kommit fram?
Du får alltid en bekräftelse från caféet. Detta sker inom 30 sekunder från det att du har skickat iväg din beställning. När du har skickat din order kommer du till en sida som automatiskt uppdateras så fort caféet har bekräftat ordern.
4. Kostar det något?
Nej. Tjänsten är gratis och caféernas vanliga priser gäller.
5. Hur sker betalningen till caféet?
Du betalar direkt på sidan och vi förmedlar betalningen till caféet och du behöver inte tänka på det alls.
6. Måste jag vara inloggad för att kunna beställa?
Du behöver inte vara inloggad för att kunna göra en beställning. Det finns dock flera fördelar med att ha ett konto hos oss och vara inloggad. Som inloggad användare finns dina uppgifter sparade när du ska lägga en beställning. Dessutom kan du se din orderhistorik, betygsätta beställningar och smidigt beställa din favoritfika igen.
7. Hur ändrar/ångrar jag min beställning?
När du har skickat din beställning förmedlas den automatiskt till caféet och du kan inte ångra din order via oss. Du måste i så fall ringa det aktuella caféet. Telefonnumret till dem finns på caféts butikssida. Observera att en order är bindande, även om det ibland går bra att ändra sig i efterhand.
8. Vad gör jag om jag inte får min beställning eller är missnöjd?
Det är ovanligt att någonting går snett vid beställningar, men det händer. Vi är mycket angelägna om att hela vår tjänst ska fungera väl och är alltid tacksamma för feedback både avseende oss och caféerna. Om du upplever problem med en skickad order ber vi dig dock att i första hand kontakta caféet. Om problem kvarstår eller om du är missnöjd med bemötandet från caféet, ber vi dig att kontakta oss så kommer vi att stå på din sida och hjälpa dig.
9. Hur ansluter jag mitt café till cafeonline.se?
10. Vilka står bakom cafeonline.se?
The Best of Sweden AB, organisationsnummer: 556776-3049.